L’Ajuntament de Barcelona posa en marxa els nous tràmits d’Obres, permetent la sol·licitud pel canal internet a través del Portal de tràmits de l’Ajuntament i la tramitació electrònica dels mateixos de principi a fi. Ja s’han realitzat les primeres sol·licituds amb el nou sistema, i la primera llicència d’obra major s’ha concedit en unes poques setmanes, reduint sensiblement els temps de tramitació.
El passat 6 de setembre es van posar en marxa els nous tràmits d’Obres a través del Portal de tràmits de l'Ajuntament. Aquests nous tràmits permeten la tramitació electrònica de les sol·licituds d’obres de principi a fi, contemplant la integració amb els col·legis (recuperació automàtica de la documentació), la integració amb el sistemes de recaptació de l’Ajuntament i la integració amb el sistema de notificació automàtica.
Els nous tràmits disponibles són els següents:
· Consulta prèvia per a la tramitació exclusivament telemàtica de permisos d'bres: llicència, comunicat, assabentat o autorització per a actuacions d'urgència.
· Sol·licitud amb tramitació exclusivament telemàtica de permisos d'obres: llicència o comunicat.
· Consulta de l'estat d'un expedient d'obres tramitat telemàticament.
· Presentació d'al·legacions, recursos i/o documentació per permisos d'obres amb tramitació exclusivament telemàtica.
· Modificació de la consulta prèvia per a la tramitació exclusivament telemàtica de permisos d'obres.
· Duplicat de la carta de pagament d'un permis d’obres concedit amb tramitació exclusivament telemàtica.
· Canvi del titular o del representant d'un expedient d'obres amb tramitació exclusivament telemàtica.
· Sol·licitud de desistiment i renúncia de permisos d'obres amb tramitació exclusivament telemàtica.
· Pròrroga d'un comunicat o d'una llicència d'obres d'un expedient amb tramitació exclusivament telemàtica.
· Llicència de primera ocupació d'expedients d'obres majors amb tramitació exclusivament telemàtica.
Per accedir als mateixos, un cop s’ha entrat a l’apartat de tràmits del Portal (bé a través de la carpeta del ciutadà, bé a través de la carpeta d’empresa), cal posar a l’apartat de Cerca la paraula clau “obres”. Com a resultat de la cerca apareixeran els nous tràmits per a tramitar on-line de principi a fi.
Per a realitzar algun d’aquests tràmits cal un certificat digital. Podeu consultar la llista de certificats digitals acceptats i els components tècnics que requereix la signatura electrònica en el mateix Portal. Tanmateix, per a realitzar la sol·licitud cal tenir la referència cadastral i l’informe d’idoneïtat que facilita el col·legi professional que visa el projecte.
Per a consultes relatives als nous tràmits i el visat d’idoneïtat, podeu adreçar un correu a visat.bcn@coac.net. |